Přemýšleli jste někdy o tom, proč se někdo rozhodne ukončit něčí život? A co když ten někdo je žena? Stejnou otázku si položila streamovací služba CBS All Access, která si k jejímu zodpovězení pomáhá příběhem tří žen, řešících stejný problém – zradu.
Od svého vzniku v roce 2014 se CBS do seriálového světa povedlo přinést několik zajímavých titulů, mezi něž se řadí třeba Star Trek: Discovery nebo Tell Me a Story. Bude to ale platit i letos o Why Women Kill?
Jeden dům – tři příběhy
První díl desetidílné série začíná pohledem na jeden luxusní rodinný dům. Ten je středobodem celého příběhu. Postupně se v něm vystřídají tři generace majitelů, kteří nás zavedou do roku 1963, 1984 a 2019.
Na první pohled se zdá, že si všichni tři majitelé v domě stvořili krásnou idylu. V každém příběhu ale dřív nebo později dojde k vraždě. A byť seriál už svým názvem (do češtiny je překládán jako „Proč ženy vraždí?“) od začátku poměrně jasně naznačuje, že vraždit budou ženy, zápletka je nakonec díkybohu mnohem komplikovanější. O čem tedy tři příběhy jsou?
PRVNÍ PŘÍBĚH: POSLUŠNÁ MANŽELKA
V roce 1963 navštívíme ženu v domácnosti Beath Ann (Ginnifer Goodwin), jež si myslí, že základem každého spokojeného manželství je ustlaná postel a teplá večeře, nachystaná přesně v šest a pět minut. Jenže vždy poslušná Beath Ann se dozví, že ji její milovaný manžel Rob podvádí s obyčejnou servírkou od vedle. Jak se Beath Ann zachová? Pokusí se manželství zachránit, nebo se konfrontuje s manželovou milenkou?
DRUHÝ PŘÍBĚH: POVRCHNÍ DÁMIČKA
V osmdesátých letech navštívíme stejný dům podruhé. Tentokrát jej obývá Simone (Lucy Liu) s manželem Karlem, bohatý a povrchní pár, jenž vy pro zachování dobré své pověsti udělal cokoliv. A co může podle Simone zničit jejich pověst víc než nevěra jejího muže? Třeba to, že ji její muž podvede s jiným mužem…
TŘETÍ PŘÍBĚH: MODERNÍ BISEXUÁLKA
Příběh ze současnosti nám přiblíží život energického páru, Taylor a Eli, žijících v moderním, otevřeném vztahu. Taylor je bisexuálka, která si život s Eliem zpříjemňuje občasnými úlety. Netrvá dlouho, než se jedna její „příležitostná“ známost objeví s kufry na jejich prahu. Jaké je nastěhovat si do domu úplně cizí osobu? A co když se ta na první pohled příležitostná známost změní v něco vážnějšího?
Domácí drama okořeněné černým humorem
Všechny tři příběhy fungují skvěle samy o sobě, každá minuta seriálu vás donutí klást si další a další otázky. Korunu všemu dodává černý humor, nahrubo vetkaný do každého dílu. To je už typický rukopis producenta Marca Cherryho (jenž stojí mimo jiné za Zoufalými manželkami a Devious Maids), jenž ze seriálu dělá nejen chytré drama v uhlazeném stylu, ale i černou komedii, která dokáže ze stupňujících (ne)radostí vytvořit skvělou podívanou.
Napětí a vzrůstající zvědavost
Why Women Kill přistupuje k vyprávění trochu jinak. Místo toho, aby budoval napětí a do poslední vteřiny vás nutil přemýšlet, kdo je vrah, naservíruje vám ho rovnou pod nos, a ještě na stříbrném tácu. Kde je tedy to napětí? A co ve vás vzbudí nervy drásající zvědavost?
Kouzlo tohoto seriálu tkví v otázkách, jež se vám během sledování honí hlavou. A i když možná víte, kdo je vrah (nebo si to minimálně myslíte), nevíte, proč to udělal. A když už začínáte tušit proč, tak zase pro změnu nevíte jak.
Obsazení, které baví
Seriál spoléhá na kvalitní herce, kteří se zdají být přímo stvořeni pro své role. Velmi kvitujeme obsazení Lucy Liu do role Simone, jež konzervativní paničku zahrála opravdu bravurně. Za svůj výkon se ale nemusí stydět ani Ginnifer Goodwin, kterou všichni nejspíš znají ze seriálu Once Upon a Time a jež zpracování „nevinné“ manželky zvládla na jedničku.
V dalších rolí se pak představí Kirby Howell-Baptiste, Alexandra Daddario (Percy Jackson: Zloděj blesku), Reid Scott (Který je ten pravý?), Jack Davenport (Piráti z Karibiku) nebo Sam Jaeger (Hartova válka).
Tak trochu jiná pohádka o manželství
Why Women Kill přináší do seriálového světa hravou podívanou, jež do poslední epizody neztrácí dech. Zajímavé příběhy rozhodně nenudí, a byť jsou si na jednu stranu podobné, nemají spolu vlastně nic společného. Deset dílů je navíc délka, která diváka nijak neunaví a dá každému příběhu dostatečný prostor vytvořit sled událostí, jež příběh posunou k finálnímu rozhodnutí – k vraždě. Skvěle funguje i aspekt nejistoty, díky níž si do poslední chvíle nemůžete být jisti, jak příběhy skončí.